Compania japoneză a avut un an foarte bun în Europa, în 2019. Nu doar că a reușit să crească numărul de unități vândute față de anul anterior, dar a înregistrat un record în ceea ce privește vânzările de Mitsubishi Outlander PHEV. În mod surprinzător, Outlander PHEV este responsabil de o cincime din vânzările pe Europa ale companiei. O proporție destul de frumoasă!
Mai exact, din 171.906 unități vândute în total în Europa, în 2019 (creștere 4% față de anul anterior), nu mai puțin de 34.729 au fost Mitsubishi Outlander PHEV. Adică o proporție de 20,2% din total și o creștere de vânzări a acestui model de peste 42 procente față de 2018. Repet, cifrele sunt valabile doar pentru Europa. Oricum, în afară de țara natală, Europa este principala piață de desfacere pentru acest model. Spre exemplu, în Statele Unite s-au vândut în 2019 doar 2.810 bucăți.
Dincolo de succesul acestui model, care este al treilea cel mai bine vândut vehicul electric (sunt incluse și hibridele plug-in) după Tesla Model 3 și Renault ZOE în Europa, este impresionantă și proporția în totalul vânzărilor companiei. E drept, producătorul japonez nu are o gamă foarte largă de vehicule disponibile, însă înclinarea publicului către motorizările alternative este o bucurie.
Poate că a contat și faptul că este printre puținele SUV-uri cu plug-in hibrid ușor accesibil în Europa. Este, până la urmă, tot meritul companiei, care a făcut niște eforturi pentru a reduce termenele de livrare pentru acest vehicul. Spre comparație, un Hyundai Kona plug-in, în România (mai exact în Brașov), are un termen de livrare de aproape șase luni de zile la dealer-ul oficial. E drept, nici cerere nu prea este, iar România este o piață neînsemnată din punct de vedere al vânzărilor de electrice și hibride pentru mulți producători auto.
via InsideEVs